اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

شیوه‌نامهٔ انتخاب انجمن برگزیدهٔ جشنوارهٔ ملی انجمن برتر

جشنوارهٔ راهبردی «انجمن برتر» در سطح انجمن‌های اسلامی دبیرستان‌های سراسر کشور، به منظور ایجاد فضای رقابت و تقدیر از فعالان برتر عرصهٔ انجمن‌های اسلامی و بهبود فعالیت‌ها و اقدامات انجمنی برای دومین سال متوالی برگزار می‌گردد. متن کتاب الکترونیکی شیوه‌نامهٔ رسمی انتخاب انجمن برتر جشنواره سال 92، عیناً از وب‌سایت رسمی اتحادیهٔ کشور، پورتال ملی آینده‌سازان، جهت دانلود و مطالعهٔ دقیق مربیان و دانش‌آموزان در دسترس قرار می‌گیرد.


به گزارش روابط‏‌عمومی  و امور بین‎الملل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان، دستورالعمل و فرم‎های داوری و تعداد سهمیهٔ منتخبان انجمن برتر تا دهه آخر اسفند92 اعلام شده و انجمن‎های اسلامی برتر قرارگاه در پایان اردیبهشت 93 توسط مربی قرارگاه معرفی می‎شوند.

 

معرفی انجمن‎های اسلامی برتر در سطح شهرستان در پایان خرداد93 انجام شده و انجمن‎های برتر در دو بخش مرکز استان و شهرستان تا هفته اول تیر93 انتخاب می‌شوند.

 

نتایج در سطح ملی تا پایان مرداد 93 اعلام شده و اختتامیه طرح انجمن برتر در سطح ملی در شهریور 93 برگزار می‎شود.


»» دانلود فایل pdf شیوه‌نامهٔ انتخاب انجمن برتر 92

پیامبر اعظم(ص)، حضرت محمد مصطفی از دید مسیحیان اندیشمند - به نقل از پایگاه خبرآنلاین

در این مطلب، جملاتی از اندیشمندان و نویسندگان مسیحی دربارۀ حضرت محمد، نبی مکرم اسلام، آمده است.

توصیف پیامبر خاتم، حضرت محمد (که درود خدا بر او باد) در نوشته های نویسندگان و شاعران مسیحی

در میراث ادبی مسیحی لبنان به ‎دلیل تعامل و ارتباط متقابل میان ادیان و مذاهب، نمونه‎هایی متعدد از تجلیل و تکریم شخصیت پیامبر اکرم (که درود خدا بر او باد) به چشم می‎خورد. گلچین خبرآنلاین از برخی نوشته های ادیبان و نویسنده های مسیحی لبنانی را به نقل از کتاب «کتاب مقدس» نوشته حجت الاسلام دکتر محمدرضا زائری در ادامه می خوانید.

به روایت جبران خلیل جبران

* نویسنده بزرگ لبنان، «جبران خلیل جبران»

که کتاب «پیامبر» او با شخصیت «المصطفی» از برجسته ترین آثار ادبی معاصر جهان است می گوید:
«من مسیحی ام و به این افتخار می کنم؛ ولی پیامبر اسلام و عظمت این دین را دوست دارم. حضور پیامبر در میان عرب این قوم را به طوفانی تبدیل کرد که همه چیز را از سر راه خود برداشت و پیش رفت. «محمد» رمز و اساس بیداری عرب بود که همچنان باقی است. من قرآن را دوست دارم؛ اما نمی پسندم کسی از آن برای ناکام کردن تلاش مسلمانان دیگر سوءاستفاده کند.
ای مسلمانان، این کلام را از یک مسیحی بشنوید که یک پاره قلبش را عیسی گرفته و پاره دیگرش را محمد، اگر شما اسلام را نجات ندهید و به جایگاه حقیقی اش بازنگردانید غربیان بر اسلام چیره می شوند.»

به روایت جورج خضر

* «جورج خضر» ، اسقف برجسته ارتدوکس به مناسبت میلاد مبارک رسول خدا چنین می نویسد:
«ای محمد، در زادروز تو که مسلمانان به جشن نشسته اند من به همراه ایشان به اندیشیدن درباره برخی از ابعاد تو برخاسته ام. هر که خدا را اطاعت کند و تسلیم او باشد -خواه دین تو را بپذیرد یا نه- اگر تو را نادیده بگیرد انصاف نداده است، زیرا تو در خط پدر همه ما، ابراهیم، هستی. ای پیامبر امّی، با تواضعی بزرگ دریافتی که خداوند علم را به انسان ارزانی می دارد و هر چه گفتی به اسم خداوند بیان کردی و خود را جز بشیر و نذیری ندانستی و هر گونه آزاری را تحمل کردی و دنیا را به علت دین ترک کردی. سلام بر تو در زادروزت که می خواستی مردم را از تاریکی ها به نور برسانی.»

به روایت می زیاده

* «می زیاده»، بانوی نویسنده و روزنامه نگار مشهور لبنانی که از ارکان نهضت ادبی جهان عرب به شمار می آید، قطعه ای نثر ادبی بسیار زیبا و دلنشین با نام «مساجلة الرمال» به معنی گفت و گوی شن ریزه ها دارد که در آن با زبانی شاعرانه به تجلیل از رسول گرامی می پردازد. از جمله می نویسد:
«جوانمرد صحرا، که خدا او را برگزید تا کتاب را برگیرد و از دیار خود هجرت کرد و سلاحش کتاب بود و با همین کتاب جهان را فتح کرد. جهانگشایی که هیچ فاتحی او را ماننده نیست، او تنها سرزمین ها را فتح نکرد؛ بلکه دل ها را به جادوی خود گشود و جان ها را تسخیر کرد. روزی که او از دیار خود هجرت کرد، مبدا تاریخ هجری شد و اینک قرن هاست که مردم از شیفتگی جذبه نورانی اش سرزمین و دارایی خود را رها می کنند و سختی ها و مشقت ها را به جان می خرند تا بارگاه کوچک، اما عظیمش را زیارت کنند که معنای وطن و خاک در آن خلاصه شده و اطمینان یقین در آن گرد آمده و نور ایمان از آن برمی خیزد.»

به روایت شبلی شمیل

* دانشمند و متفکر برجسته «شبلی شمیل» چنین می نویسد:
«هر چند من دین محمد را نپذیرفته ام آیات و نشانه های قاطع و روشن را انکار نمی کنم. او برترین مدیر و والاترین حکیم و مولای فصاحت و بیان است. او کسی است که هم مرد سیاست است و هم در جنگ و پیکار همیشه پیروز میدان بوده است. و هیچ دینی نمی تواند با پیشرفت های اجتماعی کاملا همپایی کند مگر آیین قرآن.»

به روایت جورج شدیاق

* «جورج شدیاق»

پژوهشگر و روزنامه نگار مهاجر لبنانی می نویسد:
«تقدیر چنین بوده که برخی از مسیحیان عرب از جهت مذهبی زیر پرچم حضرت عیسی باشند، اما هیچ قدرتی از قدرت های جهان نمی تواند آنها را از همراهی اجتماعی با برادرش محمدبن عبدالله بازدارند. گذشت آن روزگاری که برخی رهبران مسیحی می کوشیدند با غرض ورزی برای دورکردن مسیحیان عرب از حقیقت، چهره ای ناشایست از محمد ترسیم کنند.
محمد در عرب روحی که از تنگناهای جهالت نجاتشان بخشید و در نیم قرن، کاری کرد که دیگران در پنج قرن هم نمی توانستند بکنند، پس ای برادران مسیحی بیایید دست به دست برادران مسلمانمان دهیم و در بزرگداشت بزرگ ترین رهبری که بر پهنه جهان خلق شده با هم مشارکت کنیم.»

به روایت رشید سلیم الخوری

* ادیب و شاعر نامدار «رشید سلیم الخوری» ملقب به شاعر قروی می گوید:
«پیامبر هر سال بر زبان شما مسلمان ها متولد می شود و هر روز در دل هایتان می میرد و اگر او در دل هایتان زنده می شد هر یک از شما محمدی کوچک بودید و از هزار سال پیش همه مردم عالم، مسلمان بودند و همه دنیا به یک اندلس بزرگ تبدیل می شد.

ای مسلمانان، دشمنان غربی شما تهمت هایی به دینتان می زنند که هیچ کدام واقعیتی ندارد؛ لیکن شما با رفتار خود و بی توجهی به حقیقت دینتان همان حرف ها را عملا تایید می کنید! دین شما دین آسانی است، اما خود دشوارش کرده اید. دینتان دین نیکی است؛ اما خود خوار و ذلیل می شوید. دینتان دین زکات است؛ اما خود بخل می ورزید...

ای محمد، ای پیامبر راستین خدا، ای افتخار انسانیت! آیین تو آیین فطرت است و من یقین دارم که وقتی بشریت از همه مکاتب و فلسفه ها خسته و ناامید شد، آن گاه برای آرامش جان و اصلاح جهان هیچ راه نجاتی جز پناه آوردن به دامن اسلام نخواهد داشت؛ چرا که فقط در اسلام راه حل مشکلات زندگی و طریق جمع بین قدرت های مختلف انسانی را در می یابد و سزاوار است در روز میلاد تو سربرافرازد و بگوید، میلاد مبارک تو، روز عید همه انسان هاست.»


منبع: گروه دین و اندیشه از واحد فرهنگ پایگاه خبری خبرآنلاین - «لینک:ارادت مسیحیان به پیامبر خاتم/ اگر او در دل هایتان زنده شود، هر یک از شما محمدی کوچک خواهید بود»


تبریک، تهنیت و گرامیداشت ولادت نورانی و با سعادت حضرت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع)+لینک

ولادت باسعادت و ملکوتی نبی مکرم اسلام، حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلّم) و حضرت امام جعفر صادق (علیه آلاف التحیة و السّلام)، امام ششم شیعیان بر مسلمانان مبارک و سرشار از سرور و شادمانی معنوی باد.


اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه، این دو میلاد پرنور و سرور و پربرکت را به تمامی مسلمانان، به ویژه اعضای دانش‌آموز، عموم دانش‌آموزان و فرهنگیان محترم تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات و برکات معنوی را برای تمامی این عزیزان از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.




پس از باز شدن لینک‌ها، چند لحظه صبر بفرمایید:

» لینک منابع متعدد اینترنتی چهل حدیث نورانی از حضرت محمد، پیامبر مکرم اسلام(ص)  (+لینک دیگر)

» لینک منابع متعدد اینترنتی چهل حدیث نورانی از حضرت امام جعفر صادق(ع)
 
» لینک یک حدیث ارزشمند، راهگشا و نورانی و جامع در ارتباط با سیر و سلوک به سوی خداوند از امام صادق(ع)
(حدیثِ عُنوانِ بَصری)



» لینک جستجوی تصاویر در اینترنت دربارۀ ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص)
» لینک جستجوی تصاویر در اینترنت دربارۀ ولادت حضرت امام صادق (ع)


پیام مقام معظم رهبری به چهل‌وهشتمین نشست اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا

با توجه به اینکه بسیاری از اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، در آستانهٔ ورود به دورهٔ پرارزش دانشجویی هستند، در ادامه، پیام مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای به چهل و هشتمین نشست اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا منتشر می‌گردد.

به امید آن که ما نیز در دورهٔ دانش‌آموزی و دانشجویی، به اهداف انقلابی و تشکیلاتی خود و اسلامی بودن و اسلامی نمودن محیط نائل شویم.

انشاءالله


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به چهل و هشتمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا تاکید کردند: فرزندان ملّت ایران که در دانشگاههای مختلف جهان به کسب دانش مشغولند، همچون نهال ارزشمند ریشه در خاک  کشور سرافراز خود دارند و ثمرات ارزشمندی را تقدیم میهن و ملّت خود خواهند کرد.
متن این پیام که در مرکز اسلامی امام علی(ع) وین پایتخت اتریش، از سوی حجت الاسلام و المسلمین جواد اژه ای نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان در اروپا قرائت شد، به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جوانان و فرزندان ملّت ایران که در دانشگاههای گوناگون جهان به کسب دانش مشغولند، نهال هایی ارزشمندند که ریشه در خاک حاصلخیز کشور سرافراز خود دارند و همچون برادران و خواهرانشان در دانشگاههای زنده و پر تحرک کشور، ثمرات ارزشمندی را تقدیم میهن و ملّت خود خواهند کرد، انشاءالله.
این است آن اندیشه‌ای که ذهن دانشجوی ایرانی را در هر نقطه از جهان باید همواره مشغول دارد. کیفیت فراگیری و انتخاب دانشی که فرا می گیرید و روحیه و رفتاری که در این دوران تحصیلی، شخصیت شما را نمایان می سازد، یکسره باید از این اندیشه تابناک، سرچشمه بگیرد و راه شما را مشخص سازد.
در فرایند پرهیجانِ تبدیل دانشجوی امروز به مدیر و انسان برجسته ی فردا، بیش از همه چیز، توکل به خدا و استمداد از لطف و رحمت او به کار شما خواهد آمد. این است آنچه استعدادهای شما را شکوفائی و گام شما را استواری و دل شما را آرامش می بخشد.
به امید آینده ی درخشان شما و کشور، همه تان را به خدای بزرگ می سپارم و برای شما دعا می کنم.
سید علی خامنه ای

پخش مستقیم سخنرانی نمایندۀ مقام معظم رهبری در اتحادیه در شبکهٔ قرآن و معارف سیما-یکشنبه‌ها ساعت 19

به اطلاع دانش‌آموزان ارجمند عضو انجمن‌های اسلامی و مربیان گرامی می‌رساند شبکهٔ قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران، هر هفته روز یک شنبه ساعت 19 الی 19:50 در برنامهٔ هرروزۀ «یاد خدا» اقدام به پخش مستقیم بیانات ارزشـــــمند حضرت حجت الاســـــــلام والمسلمــین حاج علی‌اکبری، نمایندۀ معزز مقام معظم رهبری در اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانـــش آمــــوزان می‌نماید. از عزیزان در خواست اطلاع رسانی به دیگر دوستان و همکاران داریم. ضمناً از طریق لینک زیر (انتهای این متن) می‌توان متون مربوط به سخنان حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری را در وب سایت شبکهٔ قرآن و معارف سیما (http://www.qurantv.ir/)مطالعه نمود.


لینک فهرست متون بیانات حجت الاسلام حاج علی اکبری در وب سایت شبکه قرآن و معارف سیما


در کنار این منبع (لینک فوق^)، صوت کامل برخی از قسمت‌های این برنامه در وب‌سایت رسمی نشر آراء و آثار حجت‌الاسلام حاج علی اکبری به نشانی www.ofoghha.ir (لینک) منتشر می‌شود.