اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

انعقاد تفاهم نامه اوقاف با اتحادیه انجمن دانش آموزی کرمانشاه

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این نشست گفت: اداره اوقاف در راستای وظایف خود در مباحث بقاع متبرکه، قرآن کریم و موقوفات برنامه های متونع فرهنگی در طول سال و در مناسبت های مختلف برگزار می کند و انجمن دانش آموزی می تواند دانش آموزان را در این برنامه مشارکت دهد.
همچنین در این نشست نیک روش مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه ضمن اشاره به نقاط مثبت تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه برای هر دو نهاد منشأ آثار و برکات فراوانی است و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در راستای تحقق اهداف، مسائل مهم و مقدسی چون وقف که در اسلام از جایگاه ویژه‌ی برخوردار است با تمام توان و سرمایه خود که نیروی انسانی عظیم است وارد عرصه همکاری با اوقاف خواهد شد.
گفتنی است؛ برگزاری اردوهای فرهنگی زیارتی دانش آموزی جهت ارتقاء سطح معرفتی و امامزاده شناسی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، استفاده از ظرفیت دانش آموزان اتحادیه و حضور فعال در مراسم غبارروبی ، برگزاری دوره های حفظ موضوعی قرآن کریم جهت دانش آموزان، استفاده از ظرفیت دانش آموزان اتحادیه به عنوان خادمان افتخاری در آستان مقدس امامزادگان، مشارکت فعال اعضای انجمن های اسلامی در برنامه های فرهنگی و دوره های آموزشی آستان مقدس امامزادگان و اهداء محصولات فرهنگی متناسب با دانش آموزان در برنامه های مختلف بقاع متبرکه از مفاد این تفاهم نامه به شمار می رود.


انعقاد تفاهم نامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان استان کرمانشاه و سازمان هلال احمر استان منعقد شد

به گزارش روابط عمومی اتحادیه کرمانشاه، صبح امروز نشست هم‌اندیشی مدیران جمعیت هلال‌احمر با مسئول و کادر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان استان کرمانشاه برگزار شد.

 در این نشست در خصوص همکاری متقابل هلال‌احمر با انجمن‌های اسلامی  در زمینه اوقات فراغت، آموزش طرح ملی دادرس برای 830 هیأت مرکزی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و همچنین اجرای طرح همدلی تشکل‌های دانش‌آموزی بحث و بررسی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر در این ارتباط گفت: اجرای طرح ملی دادرس در انجمن‌های اسلامی با هدف افزایش سطوح ایمنی و کاهش‌پذیری مدارس با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خودامدادی در بیان دانش‌آموزان، ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران و دسترسی به اهداف کارگروهی در راستای رشد و پرورش روحیه مسؤولیت‌پذیری، همدلی و مشارکت‌جویی است.

 مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان بیان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عزم جدی و ملی در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و نیاز به آمو‌زش‌های مختلف در سطح جامعه به جوانان و بر اساس دستور دین مبین اسلام که نجات جان یک انسان به مثابه نجات جان تمام انسان‌هاست وظیفه هلال احمر است که این آموزش‌ها را در بین نوجوانان و جوانان نهادینه کند.

بر اساس این تفاهم‌نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی متعهد شد شهرستان‌هایی که این طرح باید در آن اجرا شود را هر چه سریع‌تر مشخص کند تا به شعب ابلاغ شود و زمینه همکاری در شهرستان‌ها فراهم شده و آموزش توسط جمعیت هلال‌احمر در هشت آیتم کاملاً رایگان برگزار شود.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد در خصوص انجام طرح‌های مشترک در مدارس، پیگیری مصوبات و اجرای طرح، یک نفر از اتحادیه انجمن‌های اسلامی معرفی شود.

در پایان هر دو طرف خواستارهای همکاری‌های بیشتر در طول سال تحصیلی به منظور هماهنگی و پیگیری اجرای فعالیت‌ها و دستورات طرح شدند و ستادی مرکب از معاونان مرتبط با همیاری مسئولین محلی ایجاد شود

.


جشن میلاد امام رضا (ع) و اکران اولین فیلم مدافعان حرم (هنگامه در حسینیه اتحادیه

همزمان با میلاد هشتمین امام شیعیان جشن میلاد این حضرت در حسینیه اتحادیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان استان کرمانشاه ، مراسم جشن میلاد علی بن موسی الرضا(ع) با حضور اعضای قرارگاه شهری واحد برادران کرمانشاه در محل حسینیه انصار المهدی عج این نهاد  برگزار شد.

اجرای سرود و تواشیح به زبان های عربی و فارسی توسط مداحان دانش آموزان مدیحه سرای شد.

در پایان محبین اهل بیت(ع) بر سر سفره اکرام اهل بیت(ع) مهمان شدند.

اکران اولین فیلم مدافعان حرم (هنگامه)  از دیگر بخش های جشن میلاد بود.

جلسه قرارگاه با حضور مسئول هیئت دانشگاه علم و صنعت تهران

به گزارش روابط عمومی اتحادیه کرمانشاه جلسه  قرارگاه شهری برادران با حضور مسئول هیئت دانشگاه علم و صنعت تهران  و از فارغ التحصیلان اتحادیه کرمانشاه جناب آقای علی رستم آبادی   با موضوعات علمی و فرهنگی در محل سالن کنفرانس اتحادیه برگزار شد.