اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

دیدار مسئول اتحادیه استان با معاونت جدید فرهنگی شهرداری کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی اتحادیه کرمانشاه مسئول اتحادیه استان جناب آقای پرویز نیک روش با معاونت جدید معاونت فرهنگی ،اجتماعی شهرداری دیدار و گفتگو کرد.

نیک روش ضمن عرض تبریک انتصاب به بحث و گفتگو در خصوص ارتباطات و تعامل با این معاونت در اجرای برنامه ها پرداخت و قرار به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه در حوزه فرهنگی شد.

حضور مسئول اتحادیه کرمانشاه در مراسم روز کتابخوانی در کرمانشاه

کرمانشاه- طی مراسمی در کرمانشاه برترین های حوزه کتاب اعم از کتابداران، کتابخوانان و رسانه های مروج کتابخوانی تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه کرمانشاه، مراسم تکریم از مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی پیش از ظهر شنبه در محل تالار غدیر مجتمع شهید آوینی کرمانشاه برگزار شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در این مراسم ضمن گرامیداشت این روز و هم چنین شخصیت علامه طباطبایی گفت: خوشحالیم از اینکه علی رغم وجود مشکلات در امور اجرایی و تامین منابع همکاران ما در کتابخانه های استان کرمانشاه فعالیت های خوبی را ارائه داده اند.

علیرضا شایق بار دیگر به شخصیت علامه طباطبایی اشاره کرد و افزود: ایشان با اقداماتشان نقش بسزایی را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشتند و اثرات آن تاکنون نیز به جای مانده است.

در این مراسم از سه تن از کتابداران برتر در شهرستان های ثلاث باباجانی، سنقر و کرمانشاه تجلیل شد، همچنین سه تن از مسئولین کتابخانه های استان های قصرشیرین، کرمانشاه و ثلاث باباجانی تقدیر شدند.

تقدیر از نویسندگان برتر نیز از دیگر بخش های این مراسم بود و «برومند اعظمی پور» نویسنده کتاب «پایتخت فراموش شده قوم کرد» نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

تجلیل از رسانه های های برتر در حوزه کتاب نیز بخش دیگر این مراسم بود و «زهرا مرادی» از خبرگزاری ایسنا و «آمنه فرهادی» از واحد مرکزی خبر نیز تقدیر شدگان در این بخش بودند.

تجلیل از مسئولین فعال در مجموعه کتابخانه های استان نیز از دیگر بخش ها بوده و اهدا کنندگان برتر نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

پایان بخش این مراسم نیز تجلیل از کتابخوانان نمونه استان بوده و از ۴ کتابخوان برتر تجلیل شد و کودک کرمانشاهی بنام «آرمیتا میرزائی» از معرفی شدگان و برترین ها در این بخش بود.

حضور مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه دراولین کنگره ملی مقام ادبی احمد عزیزی

خبرگزاری شبستان: آیین افتتاحیه کنگره ملی پاسداشت مقام ادبی احمد عزیزی شاعر انقلابی و توانمند کرمانشاهی امروز(۲۰ آبان

با حضور شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و ادبی در تالار انتظار برگزار شد


به گزارش از روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان استان کرمانشاه ، دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آغاز این کنگره با بیان اینکه احمد عزیزی از شاعران برجسته انقلاب است که شعرش در عصر معاصر جایگاه ویژه ای دارد، گفت: این شاعر کرمانشاهی از شاعران جریان ساز انقلاب است که شعرش هم از نظر درون مایه و محتوا سرشار از مباحث آیینی و دفاع از آرمانهای انقلاب است و هم از نظر ساختار دارای ویژگیهای خاصی است.

وی افزود: احمد عزیزی مبتکر نوعی صور خیال با اقتباس از بیدل دهلوی و تاثیر از شاعران سبک هندی با درون مایه عرفان مولانا و بیدل دهلوی است.

او در خصوص برپایی این کنگره نیز گفت: از دو سال پیش تصمیم به برپایی این کنگره با همکاری حوزه هنری گرفتیم و از همان زمان فراخوان برپایی این کنگره داده شد و استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفت و بیش از 120 مقاله به دبیرخانه کنگره رسید که پس از داوری 57 مقاله در قالب کتابی چاپ شد که امروز رونمایی می شود. در این کنگره از تندیس این شاعر و دو اثر او به نام های "شطح عزیز" و "قاف غزل و قوس غزل" رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار برپایی این کنگره را تامین کرده، گفت: در این کنگره دو نشست تخصصی نیز برگزار و 12 مقاله برگزیده ارائه می شود.

در این کنگره که معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،نماینده ولی فقیه و امام جمعه ،استاندارکرمانشاه ،رییس حوزه هنری، رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی ،مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه،مسئولین و مدیران استانی و شاعرانی از جمله علیرضا قزوه، محمدحسین جعفریان، سعید بیابانکی و بیژن ارژن از میهمانان این کنگره هستند.

احمد عزیزی چهارم دی ماه 1337 در سرپل ذهاب متولد شد. این شاعر انقلابی از ۱۵ اسفند ماه 1386 بر اثر بیماری در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه بستری است.

کفش‌های مکاشفه، شرجی آواز، باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رویا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ از کتاب هاب احمد عزیزی هستند.



مراسم 13 آبان با حضور دانش آموزان ٰفرهنگیان و اقشار مردم در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

مراسم راهپیمایی 13 آبان در کر مانشاه هم‌زمان با سایر شهرهای کشور در مقابل مسجد جامع شهر  و با حضور  دانش آموزان ٰفرهنگیان و اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان  برگزار شد.

به گزارش‌ روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه، تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان امسال با فریاد رساتر و بلندتر مرگ بر آمریکا در کرمانشاه و شهرستان سراسر استان، حماسی و پرشورتر از قبل برگزار  شد.

مراسم ویژه تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله 13 آبان در کرمانشاه از ساعت 10 صبح آغاز و جناب اقای دکتر مقدم فر مشاور رسانه ای فرمانده کل سپاه در این مراسم  به ایراد سخنرانی پرداخت.

پرویز نیک روش مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبرگفت :13 آبان  رادر واقع منشاء تحولاتی در روند تاریخی کشور است که پایه‌های استقلال کشور و استکبارستیزی انقلاب اسلامی را شکل داده است.

نیک روش با اشاره به تبعید حضرت امام خمینی (ره) در 13 آبان سال 43 به عنوان مقطع اول و کشتار تعداد زیادی از جوانان کشورمان در 13 آبان 57 توسط رژیم استبدادی به عنوان مقطع دوم حرکت نهضت، اظهار کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان در سیر تحولات و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه در دفاع مقدس نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند.

در ادامه ایشان به نامیدن 13 آبان 58 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام به عنوان «انقلاب دوم» از سوی امام راحل، ادامه داد: ملت با یکپارچگی در انقلاب اول، در برابر استبداد، قیام و در انقلاب دوم نیز استکبارستیزی خود را اعلام کردند.

سپس در ادامه مراسم  راهپیمایی ؛اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه با تهیه طور اعلام حمایت دانش آموزان از استکبار ستیزی و روز مبارزه با استکبار جهانی، مسئولان ارشد استانی ،اقشار مردم  و دانش اموزان با حضور در جایگاه  استقرارطومار و نوشتن جملات حمایت قاطع خود را از استکبار ستیزی اعلام نمودند و سپس آدمک های سران استکبار توسط  دانش آموزان عضو اتحادیه کرمانشاه بعد از قرائت بیانیه 13 آبان به آتش کشیده شد.