اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

همایش «احلی من العسل» در جوار امامزاده ابراهیم(ع) طاق بستان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی  اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان  استان کرمانشاه :

همایش «احلی من العسل» به منظور تجلیل از شهدای نوجوان کربلا به ویژه حضرت قاسم بن حسن (ع) به عنوان یکی از یاران نوجوان سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا، روز سه شنبه 28 مهرماه سالجاری در جوار حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) طاق بستان کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این همایش با تسلیت فرارسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی گفت: نقش حضرت قاسم(ع) در دشت کربلا بسیار ارزشمند بود ه و رشادتهای این شخصیت والا برای نوجوانان بسیار آموزنده است.

حجت الاسلام حسینی اراکی افزود: حضرت قاسم (ع) الگوی ارزشمندی برای نسل نوجوان و جوان مسلمان است و هدف از برگزاری چنین مراسماتی نیز معرفی شخصیت و ویژگی های این یار باوفای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام دنبال به انحراف کشیدن نسل جوان هستند و با روش ها و ابزارهای بسیار پیشرفته در صدد دور کردن آنان از اصول و ارزشهای دین هستند .

حجت الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: انتقال آرمان‌های امام حسین (ع) به نسل امروز یکی از مهمترین وظایفی است که باید به درستی به انجام رسد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) پیام‌های بسیاری را برای ما در تاسوعا و عاشورا به ارمغان آورده است که فهم درست و درک دقیق از این پیام و انتقال آن به نسل امروز و آینده مهمترین برنامه فرهنگی است که باید در دستور کار ویژه قرار گیرد.

لازم به ذکر است؛ در این همایش که با  همکاری  اداره اوقاف و امور خیریه  استان ،اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه و نواحی سه گانه آموزش و پرورش  کرمانشاه با حضور بیش از 800 نفر از دانش آموز کرمانشاه برگزار شد ، دانش آموزان در سوگ سید وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش به عزاداری پرداختند.


مسئول اتحادیه استان با معاونت جدیدپرورشی ناحیه یک کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد

به گزارش روابط عمومی اتحادیه  انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه: جناب آقای پرویز نیک روش مسئول اتحادیه استان کرمانشاه با معاونت جدید پرورشی ناحیه یک کرمانشاه جناب آقای صمد ملکی صبح روز شنبه 25 مهر1394دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار نیک روش ضمن تبریک انتصاب شایسته آقای ملکی از همکاری و تعامل ایشان در حوزه های دیگر تقدیر وتشکر کرد و همکاری بیشتر را از ایشان خواستار شد

ملکی :نیز اتحادیه انجمن های سلامی دانش آموزان را  پرچمدار جنبش دانش آموزی دانست و از فعالیتهای که توسط  انجمن اسلامی در مدارس  صورت می گیرد تقدیر و تشکر نمود.


مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه از حضور مبلغان خواهر و برادر این نهاد در مدارس کرمانشاه خبر داد

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه
  حضور مبلغان دینی در مدارس زمینه ساز تربیت دینی دانش آموزان است

به گزارش روابط عمومی اتحادیه  استان کرمانشاه  ـ جناب اقای پرویز نیک روش مسئول انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه  از اعزام  و حضورمبلغین خواهر و برادر  این نهاد به مدارس استان خبر داد

ایشان  با بیان این که حضور مبلغان دینی در مدارس تأثیر بسزایی دارد، افزود: به حتم این حضور بستری را برای تعمیق باورهای دینی دانش آموزان فراهم خواهد کرد.

 نیک روش با بیان این که مبلغان دینی منادیان تبلیغ دین خدا در مدارس هستند، خاطرنشان کرد: به حتم این خدمت و تلاش مبلغان رزق معنوی است که شامل حال آنها شده است.

 

مسئول اتحادیه استان با اشاره به این که اگر یک نفر را هم در مسیر دین قرار دهیم برای دنیا و آخرت ما کافی است، تصریح کرد: حضور مبلغان در این مسیر پر برکت به حتم آثار دنیوی و اخروی بسیاری برای آنها به همراه خواهد داشت.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب از مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: مبلغان دینی نیز باید با آگاهی بخش و ترویج مبانی و احکام متعالی دینی در میان نوجوانان و جوانان آنها را در مسیر حق راهنمایی کنند و امروز که دشمن با بهره گیری از  اینکه مدارس خط  مقدم ماست  با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز به سراغ فرزندان ما آمده است و اگر بخواهیم در این جنگ منفعلانه عمل کنیم به حتم شکست خواهیم خورد. 

 نیک روش از مبلغان دینی به عنوان مهم ترین بازوان دستگاه تعلیم و تربیت در جهت تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت و توانمندی موجود نهایت بهره برده شود.

وی با اشاره به گسترش شبهات مختلف دینی، سیاسی و اعتقادی از سوی دشمنان نظام اسلامی در جامعه گفت: امروز نسل جوان جامعه مهم‌ترین هدف دشمنان هستند که باید با برقراری ارتباط نزدیک با آنها خطر انحراف‌های فکری را گوشزد کنیم.

 

تجدید میثاق با حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و پیام تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام

فرا رسیدن ماه محرم و تاریخ غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش را به حضرت ولی عصر (عج) ، تمامی مسلمانان، آزادی خواهان ، شیفتگان آن حضرت  از طرف اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تسلیت  عرض می نماییم.

محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است! ماه عشق و شور و فریاد است! ماه آمیختن با خون و آمیختن عشق است. محرم ماه قیام و پیام است که دل‌های شیدای نیکان و مشتاقان را به سوى مراد و محبوبشان معطوف می سازد، ایام حماسه و عاطفه با فرا رسیدن این ماه آغاز می‌گردد تا شیفتگان معرفت و عاشقان ایثار را با کاروان کربلا همراه و هم نوا سازد، تا شور و شعور عاشورایى، دیگر بار احیاء گردد و ارادت علاقمندان به سرور و سالار صاحب دلان فزونی یابد و روح انسان‏ها از زندان نفس رهانیده شود .

عاشورا سالروز عروج خونین سبک بالان عاشقی است که با شهادت خویش حماسه جاودانه و با شکوهی در تاریخ آفریدند. عاشورا چشمه نوری است که سیاهی ها و تاریکی ها را از جان می شوید و زلالی و پاکی را سخاوتمندانه به آن هدیه می کند. فریاد سرخی که از خاک تفتیده کربلا برخاست، طنین بیدارباشی بود که تمامی اعصار و قرون را درنوردید و با رنج مظلومان تاریخ آمیخته شد و به ابدیت پیوند خورد. نه کربلا به یک سرزمین محدود می شود و نه عاشورا در غروب یک روز پایان می یابد.

کربلا صحنه نمایش رویارویی حق و باطل و حماسه پرشکوه جانبازی و شهادت طلبی است. کربلا نمایش رویارویی دو جبهه است که یکی در قامت استوار حسین بن علی علیه السلام تجلّی می یابد و دیگری در وجود یزید تبلور می یابد. نبض زمین در کربلا می تپد و کل کاینات در کربلا خلاصه می شود. کربلا محراب عبادت دل باختگان است. کربلا سکویی است که کربلاییان و عاشوراییان را از خاک تا افلاک و از زمین تا عرش برین پرواز می دهد. کربلا مدرسه ای است که درس چگونه ماندن و چگونه رفتن را به ما می آموزد و پایداری و پاسداری را یاد می دهد.

دژ استواری که آدمی را در برابر خطا و گناه و پلیدی و زشتی حفاظت می کند تقوا است و حسین علیه‌السلام بهترین آموزگاری بود که عملاً آموخت تقوا، گوشه نشینی و عزلت و دوری از جامعه نیست؛ بلکه موهبتی است که با بصیرت، دانایی و ستیز دائم با هواهای نفسانی و مفاسد اجتماعی به دست می آید. حسین بن علی علیه السلام مظهر تقوای الهی و نمونه اعلای وارستگی و پارسایی است وباید تقوای حقیقی را در مکتب حسینی بیاموزیم و آموزه های عاشورا را الگوی رفتارمان قرار دهیم.

با امید اینکه با تاسی به سیره آن حضرت و درک پیام عاشورا،که همان حفظ آزادگی و شرافت انسانی است؛ توجه داشته باشیم که انسان تا اسیر نادانی و گم راهی بوده و دل بستگی به دنیا پرده های سیاه بر چشم و دل او افکنده باشد، هرگز مسیر تکامل را نخواهد پیمود و به هدف های متعالی و انسانی نخواهد رسید.

پس در این مقطع تاریخی که فرهنگ عاشورایی الگوی تامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، باید با پیروی از رهنمودهای مقام عظمای ولایت از این فرصت برای ارتقای  فضایل معنوی و بصیرتمان استفاده کرده و با آرمان های حسینی دوباره تجدید میثاق کنیم و بیش از پیش این نهضت سرخ را سرمشق والگوی خود تا ظهور حکومت جهانی مظهر عدل و قسط،" قائم آل محمد(ص)" قرار دهیم.

      محرم می‌آید تا آوای فداکاری و مقاومت در برابر بیداد را در جهان هستی طنین افکند و طلسم استکبار و استبداد را در هم شکند و به افسون نا امیدی در برابر زورگویان و قدرتطلبان به ظاهر غالب، خاتمه دهد. وسوسه خنّاسان و خدعه اغواگران را خنثی نماید و شعار «هیهات منّا الذّله» را عملی سازد و پرچم پر افتخار نهضت حسینی را در فرازین نقطه جهان به اهتزاز در می‌آورد.

از سوی دیگر عاشورا مظلومانه‌ترین و جانگدازترین تراژدی تاریخ است. در این واقعه جانسوز، فضیلت‌ها را سر بریدند، عدالت و امامت را بر نیزه کردند و همه ارزش‌های والای الهی و انسانی را به مسلخ بردند. با شلاق شقاوت، تن مظلوم عدالت را خستند. با نیزه نیرنگ ، پیکر مجروح حقیقت را دریدند و با شمشیر ستم، تجسم تقوا و راستی را در قربانگاه خونین کربلا، مظلومانه به خاک و خون کشیدند.

حال و هوای این ایام عاشقان ابا عبدالله (ع) را بی تاب کرده و در لبیک به ندای « هل من ناصر ینصرنی » به سوگ و ماتم می نشینند ، بغض‌ها گلوی محبین حضرتش را می‌فشارند و قلوبشان تنگ و نالان شده و این نوا شنیده می‌شود:

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

بدینوسیله فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برادر شهیدش حضرت ابالفضل العباس (ع) و یاران با وفایش را به حضرت ولی عصر (عج) و شیعیان آن حضرت تسلیت عرض می نماییم .

نهضت عاشورا حقیقتی را آشکار کرد که در هجوم ابرهای فتنه و تحریف گم شده بود. عاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی حسین علیه السلام و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می شود.

حماسه کربلا حقیقتی را در کهکشان عشق و خون به تصویر کشید تا دیگر کسی برای چشم پوشیدن از آفتاب حقیقت، بهانه ای نیابد. کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان های آگاه، صلابت آسمانی اش را ستایش می کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می آورد. نام آنانی که در معراج کربلاتن به خاک سپردندو به افلاک پرکشیدند،بعدازگذرقرن ها هم چنان بر تارک تاریخ می درخشد.

عاشورا برای ما تنها یک حادثه نیست؛ بلکه نوعی فرهنگ و تاریخ آغازی دیگر است. حادثه عاشورا هرچند در زمانی بسیار کوتاه تحقق یافت و بیش از نیم روز دوام نیافت، امّا عمق حادثه چنان روایت تلخی را به تصویر می کشد که توجّه همه عالم را به خود معطوف می سازد و چنان شور و حرکتی می آفریند که همه قیام های حق طلبانه و آزادی خواهانه از سرچشمه اش آب می خورد و بر محور آن می چرخد. این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.