اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

نشست مسئولین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان های کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه:نشست مسئولین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان های کرمانشاه در روز چهارشنبه مورخ 19/8/95 در اتحادیه استان برگزارشد.

این جلسه با تلاوتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس توسط مسئول اتحادیه استان با عرض خیر مقدم و معرفی حاضرین برگزارشد.

در ادامه مسئولین شهرستانها با اشاره به برنامه اتحادیه انجمن اسلامی و مشکلات پیش رو  در مدارس و شهرستانها  از جمله نتیجه بخش و مثمرثمر بودن برنامه ها،هماهنگی دستگاه های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش با مسئولین انجمن اسلامی، به روز بودن برنامه ها،  عضو شدن دانش آموزان منتخب شهرستانها در شورای آموزش و پرورش،  داشتن مکان مناسب دفاتر شهرستانی در آموزش و پرورش و شهرستانها، برگزاری دوره ای آموزشی برای مربیان قرارگاه ها ،  ارائه کتاب کار برای انجمن اسلامی و...پرداختند

سپس علی صفدری مسئول اتحادیه استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد رقابت در فضای دانش آموزی و اهداف اتحادیه از دیدگاه نماینده  معزز مقام معظم رهبری در اتحادیه درخصوص تربیت نیروی انقلابی از طریق ایجاد انگیزه، برانگیختن احساس تکلیف و بصیرت آفرینی آغاز کردند.

وی با تاکید براینکه دانش آموزان عضو انجمن باید یک سر و گردن از نظر علمی ، اخلاقی، انقلابی و حتی ورزشی  از دیگر دانش آموزان بهتر باشند و بتواند مباحث مطرح شده در جلسات قرارگاه را به دیگر دانش آموزان مدرسه خود انتقال دهند و الگوی مناسبی در مدرسه باشند و بتواند کار تربیتی انجام بدهد.

در ادامه ایشان با مهم خواندن ثبت اطلاعات مدارس  و دانش آموزان در نرم افزار شهید باقری با توجه به بازه زمانی مشخص شده، خواستار دقت و توجه جدی به این امر شدند.

صفدری با اشاره به بحث قرارگاه ها که کمک فراوانی به اعضای انجمن اسلامی در برنامه ها میکند و قرارگاه ها را جایگاه بروز خلاقیت و استعداد های دانش آموزان دانست.

مسئول اتحادیه استان با تاکید به اینکه تمام برنامه ها باید در محیط مدرسه دانش اموز محور و خود دانش آموز متولی اصلی کار باشدو شناسایی هم در این مسیر اتفاق می افتد.

وی در ادامه به بحث راه اندازی سایت جدید اتحادیه استان و اینکه بخشی از این سایت متعلق به شهرستانها است خبر داد و گفت وقتی دانش آموز فعالیت خودرا درسایت می بیند انگیزه پیدا میکند و زحماتش مستند و دقیق در کل کشور دیده می شود.

ایشان با بیان اینکه مشکلات مالی و بودجه  در همه جا وجود دارد و کار و فعالیت فرهنگی توان مضاعف می خواهد و مشارکت گرفتن از دستگاه ها و ارگانها را نیز هنر یک فعال فرهنگی دانست و خواستار استفاده اتحادیه شهرستانها از ظرفیت  های موجود شدند.

همچنین ایشان  اهم فعالیت مجموعه اتحادیه را معرفتی، تربیتی دانسته و بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه ی تمام برنامه های این تشکل عنوان نمودند و با توجه به فضای دانش آموزی موجود باید تعامل با آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها از اتحادیه استان و شهرستانها پیگیری و برقرار شود.

در پایان جلسه صفدری به انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پروش با اتحادیه اشاره و براساس آن مدارس موظف به همکاری با این مجموعه در فضای فرهنگی می باشند.

از دیگر برنامه های این نشست برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر بود. 

مراسم یوم الله 13آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی با حضور دانش آموزان ،فرهنگیان و اقشار مردم در کرمانشاه برگزار شد

مراسم راهپیمایی 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه با حضور دانش آموزان ،فرهنگیان و اقشار مردم در خیابان اداره کل آموزش و پرورش  برگزار شد.

در طول مسیر، راهپیمایان با سر دادن شعارهایی، بار دیگر با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت نمودند.

دانش‌آموزان با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و هیهات من‌الذله بار دیگر همچون سال‌های گذشته نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و ایادی خونخوارش نشان دادند.

مردم ولایتمدار این دیار به‌پاس گرامیداشت سالروز تبعید امام خمینی(ره) در سال 43، سالروز شهادت دانش‌آموزان به دست رژیم منحوس پهلوی در سال 57 و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام خمینی(ره) در سال 58 در راهپیمایی امروز حضور پیدا کرده‌اند.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه نیز در این مراسم با شکوه اقدام به برگزاری         غرفه های نمایشگاهی استکبار ستیزی تاریخ مستطاب آمریکا ، تریبون آزاد،کف پوش پرچم های آمریکا و اسرائیلو غرفه معرفی اتحادیه نمودند.

 ساخت آدمک سران استکبار و به آتش کشیدن آدمک ها و پرچم های امریکا و اسرائیل و همچنین تهیه طومار با امضای دانش اموزان خطاب به دبیرکل سازمان ملل از دیگر برنامه ای این تشکل بود.

شرکت‌کنندگان در این آئین ملی علاوه بر سر دادن شعار با پارچه نوشته‌ها و پلاکاردهایی که در دست داشتند، انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.


به همت اعضای انجمن اسلامی آموزشگاه شهید چمران ویژه برنامه به مناسبت یوم الله13آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه: مراسم با شکوهی به مناسبت یوم الله سیزده آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی در مورخ 12/8/95 با حضور نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان، معاونت پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 3 کرمانشاه،خانواده شهید دانش آموز محمد طاهر صحرایی و سایر مسئولین،معلمان و دانش آموزان آموزشگاه به همت اعضای انجمن اسلامی مدرسه برگزار شد.

در ابتدا دانش آموزان بعد از تلاوتی چند از کلام الله مجید با پخش سرود ملی و برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با عرض خیر مقدم مدیر آموزشگاه برنامه خود را آغاز کردند.

حجت الاسلام اله وردی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی استان کرمانشاه ضمن عرض تبریک به مناسبت پیروزی دومین انقلاب اسلامی ایران به تعبیر امام (ره) و ابراز خرسندی از اجرای چنین برنامه ای در مدارس به تشریح پاره ای از اتفاقات یوم الله سیزده آبان و جنایات امریکا پرداختند.

ایشان به تبعیدامام (ره) در آبان ماه1343، کشتار دانش آموزان در آبان1357و تسخیر لانه جاسوسی در آبان ماه 1358اشاره نمودند.

وی در ادامه در خصوص برخی جنایات امریکا، از جمله لانه جاسوسی، ترور شخصیت های فکری نظام، ترور دانشمندان هسته ای ،حمله طبس ، کودتای نوژه، حمایت های همه جانبه از صدام در 8 سال جنگ تحمیلی و تحریم  های ظالمانه توضیحاتی را ارائه دادند.

علی صفدری مسئول اتحادیه استان نیز در این مراسم توضیحاتی را در خصوص یوم الله 13 آبان و روز مبارزه با استکبار مطرح و از دانش آموزان خواستندتا با حضور خود در راهپیمایی یوم الله سیزده آبان برگ زرین دیگری از دفتر خاطرات ایران اسلامی را ثبت کنند.

ایشان در ادامه با طرح چند سوال در خصوص یوم الله سیزده آبان و ایام محرم و صفراز دانش آموزان برتر تقدیر بعمل آوردند.

ازدیگر برنامه های این مراسم تقدیر از خانواده شهید دانش آموز ،  برپایی نمایشگاه استکبار ستیزی و جنایات آمریکا و مسابقه دارت بود.

ویژه برنامه یوم الله سیزده آبان به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کرمانشاه دردبیرستان شاهدامام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه ویژه برنامه یوم الله سیزده آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی به همت اتحادیه و اعضای انجمن اسلامی دبیرستان شاهد امام حسین علیه السلام ناحیه یک کرمانشاه در روز سه شنبه مورخ 11/8/95 با حضور مشاور عالی استاندار، ،مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان ،ریاست آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه و سایر مسئولان از فرمانداری، بسیج دانش آموزی ،معاونت جوانان هلال احمر و خانواده شهید دانش آموز سید اسماعیل نقیب زاده برگزار شد.

در ابتدا بعد از تلاوتی چند از کلام الله مجید ، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و خیر مقدم و خوش آمد گویی مدیر آموزشگاه  یکی از دانش اموزان عضو اتحادیه بیانیه را که به مناسبت یوم الله سیزده آبان آماده کرده بود قرائت نمود .

سپس گروه تواشیح ریحانه الهدی دو سرود را اجرا و در ادامه جناب آقای همتی مشاور عالی استاندار به ایراد سخنرانی درباره روز تسخیر لانه جاسوسی و کشتار جوانان ما در آن روز پرداختند.

همتی در ادامه با تاکید بر سخنان امام(ره) در مورد تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب دوم جمهوری اسلامی  و بزرگتر بودن این انقلاب از انقلاب اول اشاره کردند.

وی سپس  به توضیحاتی در خصوص مجاهدت های امام ،شهدا و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس وپیشرفت های ایران اسلامی در زمینه های علوم نظامی،نانو و پیشرفت های علمی در زمینه های مختلف پرداختند و خواستار توجه وتعامل بیشتر دانش اموزان  در این باره شدند.

ایشان در پایان با طرح سوالاتی در مورد 13 آبان از دانش آموزان برتر تقدیر بعمل آورد.

در ادامه علی صفدری مسئول اتحادیه استان با اشاره به برنامه های انجمن اسلامی در استان به ایراد سخنرانی در باره یوم الله سیزده آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی پرداختندو با طرح سوالاتی از دانش آموزان برتر تقدیر بعمل آوردند

از دیگر برنامه های این مراسم به آتش کشیدن پرچم امریکا و اسرائیل ، تقدیر از خانواده شهید سید اسماعیل نقیب زاده و برگزاری مسابقه دارت بود.



 

جلسه هماهنگی انعقاد تفاهم نامه اجرایی موسسه علمی آینده سازان و آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه : جلسه ای با حضور مدیرکل،معاونین ابتدایی ،پشتیبانی وریاست  و کارشناس سنجش آموزش و پرورش استان  باجناب آقای قمری معاون موسسه علمی آیند سازان کشور و علی صفدری مسئول اتحادیه استان کرمانشاه در روز شنبه 8 آبانماه در محل دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در ابتدا صفدری مسئول اتحادیه استان در خصوص اهمیت و لزوم این جلسه ومباحث علمی در حوزه دانش آموزی   و توانمندی موسسه آینده سازان مواردی را اشاره کردند.

در ادامه  قمری معاون مؤسسه علمی  آینده‌سازان نیز با اشاره به اهداف ایجاد مؤسسه، فعالیت‌ها، آزمون‌ها و پشتیبانی‌های محتوایی علمی مؤسسه آینده‌سازان  از پایه پیش دبستانی تا سوم متوسطه دوم را تشریح کرد.

سپس دکترمحبی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مؤسسه آینده‌سازان جزو قدیمی ترین وشناسنامه دارترین موسسات کشور است، افزود: موسسه آینده‌سازان در مقطعی مرجع علمی دانش‌آموزان بود و بسیاری از مؤسسات این روزها،  از آینده‌سازان الگو گرفتند. امروزه هم این مؤسسه این ظرفیت را داردتا به جایگاه واقعی خودبرسد.
ایشان با اشاره به اینکه مؤسسه باید به دنبال اعتمادسازی باشد و تراز خود را با آزمونهای استاندارد برابر نماید خاطرنشان کرد بی شک منافع مادی و معنوی مؤسسه در مسیر تعلیم و تربیت صرف می‌شود، لذا باید صدای تبلیغات  آینده‌سازان را بشنویم.

درپایان به انعقاد تفاهم  نامه همکاری استانی پس از بررسی از سوی آموزش و پرورش استان منعقد می گردد.