اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در محکومیت حوادث اخیر نیجریه

به گزارش روابط‌عمومی  اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه، متن بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به شرح زیر می‌باشد:

«بسم الله الرحمن الرحیم»
«این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست». این سخنی از رهبر فرزانه و عالیقدر انقلاب اسلامی است که نشان از تاثیر شخصیت بی نظیر امام روح الله و عمق نفوذ این بزرگ مرد تاریخ در سراسر عالم دارد.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل عظیم‌الشان، چنان ولوله‌ای در جهان ایجاد کرد که حتی ملتهایی در دور افتاده‌ترین سرزمینها را همبار دیگر مجذوب اهل بیت علیهم السلام و راه و سنت ایشان کرد، چرا که انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت حسین علیه السلام بود.

همه جای عالم حتی آفریقا، سرزمینی بکر که یادآور فقر و نداری از یک سو و نیز سیطره، چپاول و دست اندازی استعمار از سوی دیگر است هماز این قائده مستثنی نشد و در سرزمینی که کمتر توجهات و تقیدات دینی و مذهبی را تداعی می‌کند نام خمینی عزیز و جذبه انقلاب اسلامی ایران تاثیر شگرفیبر مردم آن گذاشت.

ابراهیم الزکزاکی، آزاده‌ای از همین سرزمین که با تاثیر پذیری از انقلاب اسلامی به دیدار امام عزیز آمد و سالها در مکتب شیعه نابدرسها آموخت و با بازگشت به سرزمینش، با تاسیس جنبش مسلمانان نیجریه ملجأ و پناهگاهی شد برای فطرتهای پاکی که عشق به اهل بیت علیهم السلام در آنها جوانه زد.

امروز میلیون‌ها عاشق ائمه اطهار بواسطه این مرد بزرگ هر ساله در نیجریه حماسه‌ای بزرگ نظیر حماسه محرم و صفر مردم ایران و عراق و ...را به تصویر می‌کشند.

اما بازهم چشمهای شیطان تاب دیدن این عشق ورزی را نداشت و دستهای پلید شیطانی با حمایت صهیونیسم و آل سعود در ایام سوگواری نبی مکرم، امام حسن و ثامن الحجج علیهم السلام خون صدها عاشق پاک باخته مکتب اهل بیت ع را بر زمین ریخت.

اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بعنوان پرچمداران جنبش دانش‌آموزی، ضمن محکوم کردن حمله وقیحانه به حسینیه بقیه الله(عج) در شهر زاریه نیجریه، کشتار بی رحمانه شیعیان عزادار را به شدت محکوم می‌کنند.

ضمن گرامیداشت مقام شهدای این فاجعه بخصوص چهار فرزند شهید شیخ ابراهیم الزکزاکی، به دولت نیجریه اعلام می‌داریم که سرنوشت و شأن مسلمانان و شیعیان و رهبر مجاهد و مقاوم ایشان برای ملت ایران مهم است.

اینک در سایه روابط فی مابین کشورهای ایران و نیجریه، به سران این کشور یادآور می‌شود قدر ارتباط حسنه با دولت و ملت بزرگ ایران و حضور جمعیت دلباخته به حضرات معصومین علیهم السلام در کشور خود را بدانید و منزلت و اعتقادات مسلمانان و شیعیان را تکریم نمایید.

والسلام علی عبادالله الصالحین

سفر یک روزه معاونت خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور به استان کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه ،سرکار خانم ملکی فارمد معاونت توسعه و شبکه خواهران دفتر مرکزی  به همراه خانم رزاقیان مدیر شبکه خواهران صبح روز سه شنبه تاریخ 24/09/1394 طی سفر یک روز خود به کرمانشاه با مربیان و دانش آموزان عضو این مجموعه دیدار و از انجمن اسلامی مدارس خواهران کرمانشاه بازدید کردند.

معاونت خواهران  دفتر مرکزی  در ابتدای سفر از انجمن اسلامی مدارس دخترانه شرف،مطهری و سهرودی بازدید و با اعضای انجمن اسلامی و کادر اجرایی مدارس در خصوص فعالیتها و مشکلات انجمن اسلامی آموزشگاه ها کفتگو کرد و در این خصوص به دانش آموزان راهکاراهای را ارئه نمود.

سپس ایشان با مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سرکار خانم نجومی دیدار و در خصوص تعاملات و ارتباطات انجمن اسلامی دانش آموزان به بحث و گفتگو پرداخت و با اشاره به اینکه انجمن اسلامی دانش آموزان از سرمایه های آموزش و پرورش است خواستار تعامل بیشتر این دستگاه در جهت پیشبرد اهداف  این نهاد در راستای اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

خانم ملکی در ادامه در جلسات قرارگاه ها و اعضای هیئت مرکزی که در محل کلاسهای قرارگاهی برگزار شده بود حضور یافت .

سپس نشست صمیمانه  دانش آموزان عضو قرارگاه ها  با معاونت خواهران دفتر مرکزی  در هیات انصار المهدی عج اتحادیه کرمانشاه برگزارشد.

در  ابتدای این دیدار مسئول اتحادیه  استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم و قدر دانی از حضور معاونت خواهران دفتر مرکزی و هیئت همراه گزارشی از فعالیتهای این مجموعه و برنامه های ابتکاری  صورت گرفته توسط واحد خواهران ارائه نمودند

سپس معاونت خواهران دفتر مرکزی  ضمن تبریک ایام ربیع اولال  و قدر دانی از حضور دانش آموزان با تشکیل کارگروه آموزشی در خصوص ایرادات برگزاری جلسات هیات مرکزی و تکمیل نمودن کتابهای کار طلایه داران توضیحاتی را مطرح نمودند.

خانم ملکی در ادامه این نشست اظهار کرد: اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی و کارهای مشارکتی دانش‌آموزان در سطح مدارس فعالیت خود را انجام می‌دهد و امسال نیز با برنامه‌ریزی و توان مضاعف همچون سال‌های گذشته فعالیت دارد.

وی به برنامه‌های پیش‌روی انجمن اسلامی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: جشنواره‌های مداد کم‌رنگ، مدرسه انقلاب و انجمن برتر و همچنین برنامه لشگر فرشتگان با رویکرد ابعاد شجاعت زنان مسلمان و زندگی شهدا از برنامه‌های مهم اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید است.

ملکی با بیان اینکه در این جشنواره‌ها هدف اصلی شناخت و به کارگیری ابتکارات دانش‌آموزان در عرصه فرهنگ بومی و منطقه‌ای است.

این مسئول در ادامه به فعالیت انجمن اسلامی دانش‌آموزان در سطح مدارس استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و ضمن مثبت ارزیابی کردن وضعیت این استان، متذکر شد: یکی از اهداف سفر به استان‌های مختلف آشنایی با وضعیت فعالیت انجمن‌های اسلامی در نقاط مختلف و برطرف کردن کاستی‌ها و مشکلات موجود است که بر همین اساس این هفته سفر به استان کرمانشاه انجام شده است.

ملکی در پایان به نقش مهم انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مسایل فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ایی به مسایل فرهنگی دارند، ما نیز در انجمن‌های اسلامی توجه به سبک زندگی اسلامی، استکبارستیزی و در مجموع کلیه مسایل فرهنگی را سرلوحه اصلی کار خود قرار داده‌ایم.

سپس معاونت خواران در جلسه ی که با حضور مربیان قرارگاه های شهر کرمانشاه  که در محل واحد خواهران برگزار گردید حضور یافت .

ابتدا مربیان قرارگاها با ارائه گزارش یکساله فعالیتها و برنامه ها انجمن اسلامی مدارس و مسائل و مشکلات پیش رو  مباحثی را ارائه نمودند .

در ادامه خانم ملکی با قدارنی از فعالیتهای صورت گرفته توسط مربیان  قرارگاه ها در خصوص مسائل مطرح شده راهکارها و پیشنهاداتی را ارائه و در پیرامون سرفصل و محتوای قرارگاه ها با مربیان بحث و گفتگو کردند.

در پایان سفر یک روزه ،معاونت خواهران دفتر مرکزی در جلسه جمع بندی با مسئول اتحادیه استان نقات قوت و ضعف برنامه ها و فعالیتها واحد خواهران را مطرح و از زحمات و تلاشهای مجاهدانه ایشان و کادر ستادی تقدیر و تشکرکرد.



تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول

پیراهن سیاه ز تن دور می کنیم
آن را ذخیره کفن و گور می کنیم
اجر دو ماه گریه بر غربت حسین
تقدیم مادرش از ره دور می کنیم
فرا رسیدن ماه ربیع الاول مبارک
ماه ربیع الاول آغاز شده است؛ ماهی که در آن حوادث تاریخی مهمی از جمله حادثه مهم و تاریخی لیله المبیت، هجرت حضرت محمد صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه، ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام، ازدواج حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با حضرت خدیجه علیها السلام، آغاز امامت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه و هلاکت یزید بن معاویه در آن اتفاق افتاده است


دیدار مسئول اتحادیه استان با معاونت فرهنگی ،اجتماعی شهرداری کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه  ؛مسئول اتحادیه استان جناب آقای  نیک روش با معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه  جناب آقای  سید احسان معراجی در محل اتحادیه استان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در خصوص اجرای برنامه های مشترک همکاری‌های اتحادیه و شهرداری  گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با هدف زبده ‌پروری و تربیت مدیران متعهد برای آینده  ایران اسلامی و بصیرت‌آفرینی در میان دانش‌آموزان با سه رویکرد معنوی معرفتی (کارگروه‌های مختلف)، مهارتی تشکیلاتی (مهارتهای هنری و فرهنگی) و رویکرد سوم علمی، درسی جهت بسترسازی به بدنه فعالیت‌های فرهنگی کشور تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: در20 سال اخیر شاید بتوان گفت فعالیت‌های فرهنگی، هنری کمرنگ‌تر شده است و ما به عنوان یک تشکل انقلابی در این زمینه احساس نیاز می‌کنیم و آمادگی خود را در این راستا اعلام می‌کنیم. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان  استان کرمانشاه با 10هزار عضو فعال که با نگاه زبده‌پروری در این تشکل انقلابی هستند آماده هرگونه فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری هستند.

نیک روش در پایان گفت: اتحادیه استان در خصوص بالا بردن سطح فرهنگ عمومی دانش آموزان و جوانان  آمادگی هرگونه همکاری با این معاونت را دارد

معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه در ادامه این دیدار اشاره کرد: حوزه فرهنگی شهرداری این آمادگی را دارد تا جهت بالابردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان فضای فرهنگسرای شهرداری در جهت کارهای فرهنگی و هنری در اختیار دانش آموزان و مربیان اتحادیه قرار دهد و در اردو‌هایی که بعضا دانش‌آموزان هستند این مربیان می‌توانند با دانش‌آموزان در زمینه هنری و...کار کنند همچنین شما برای فعالیت‌های هنری بیشتر نیاز به ابزار دارید و ما این امکان را داریم و می‌توانیم در اختیار اتحادیه قرار دهیم در این راستا می‌توانیم جشنواره‌هایی با برنامه‌های مختلف در استان‌ با حضور و فعالیت دانش‌آموزان برگزار کنیم که می‌تواند در ادامه فعالیت‌های هنری اعضای اتحادیه راهگشا باشد و این راهی است برای ورود دانش‌آموزان به عرصه‌های هنری و اجتماعی که اغلب دانش‌آموزان وقتی در فضایی قرار می‌گیرند تا مدت‌ها درآن حال و هوا قرار می‌گیرند و این جشنواره‌ها علاوه بر اینکه ذوق و نشاط را در دانش‌آموزان و معلمان ایجاد می‌کند آن‌ها را با یک فضای متفاوتی روبه‌رو خواهدکرد.