اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه و اتحادیهٔ الکترونیک

نشست مسئولین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان های کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمانشاه:نشست مسئولین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان های کرمانشاه در روز چهارشنبه مورخ 19/8/95 در اتحادیه استان برگزارشد.

این جلسه با تلاوتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس توسط مسئول اتحادیه استان با عرض خیر مقدم و معرفی حاضرین برگزارشد.

در ادامه مسئولین شهرستانها با اشاره به برنامه اتحادیه انجمن اسلامی و مشکلات پیش رو  در مدارس و شهرستانها  از جمله نتیجه بخش و مثمرثمر بودن برنامه ها،هماهنگی دستگاه های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش با مسئولین انجمن اسلامی، به روز بودن برنامه ها،  عضو شدن دانش آموزان منتخب شهرستانها در شورای آموزش و پرورش،  داشتن مکان مناسب دفاتر شهرستانی در آموزش و پرورش و شهرستانها، برگزاری دوره ای آموزشی برای مربیان قرارگاه ها ،  ارائه کتاب کار برای انجمن اسلامی و...پرداختند

سپس علی صفدری مسئول اتحادیه استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد رقابت در فضای دانش آموزی و اهداف اتحادیه از دیدگاه نماینده  معزز مقام معظم رهبری در اتحادیه درخصوص تربیت نیروی انقلابی از طریق ایجاد انگیزه، برانگیختن احساس تکلیف و بصیرت آفرینی آغاز کردند.

وی با تاکید براینکه دانش آموزان عضو انجمن باید یک سر و گردن از نظر علمی ، اخلاقی، انقلابی و حتی ورزشی  از دیگر دانش آموزان بهتر باشند و بتواند مباحث مطرح شده در جلسات قرارگاه را به دیگر دانش آموزان مدرسه خود انتقال دهند و الگوی مناسبی در مدرسه باشند و بتواند کار تربیتی انجام بدهد.

در ادامه ایشان با مهم خواندن ثبت اطلاعات مدارس  و دانش آموزان در نرم افزار شهید باقری با توجه به بازه زمانی مشخص شده، خواستار دقت و توجه جدی به این امر شدند.

صفدری با اشاره به بحث قرارگاه ها که کمک فراوانی به اعضای انجمن اسلامی در برنامه ها میکند و قرارگاه ها را جایگاه بروز خلاقیت و استعداد های دانش آموزان دانست.

مسئول اتحادیه استان با تاکید به اینکه تمام برنامه ها باید در محیط مدرسه دانش اموز محور و خود دانش آموز متولی اصلی کار باشدو شناسایی هم در این مسیر اتفاق می افتد.

وی در ادامه به بحث راه اندازی سایت جدید اتحادیه استان و اینکه بخشی از این سایت متعلق به شهرستانها است خبر داد و گفت وقتی دانش آموز فعالیت خودرا درسایت می بیند انگیزه پیدا میکند و زحماتش مستند و دقیق در کل کشور دیده می شود.

ایشان با بیان اینکه مشکلات مالی و بودجه  در همه جا وجود دارد و کار و فعالیت فرهنگی توان مضاعف می خواهد و مشارکت گرفتن از دستگاه ها و ارگانها را نیز هنر یک فعال فرهنگی دانست و خواستار استفاده اتحادیه شهرستانها از ظرفیت  های موجود شدند.

همچنین ایشان  اهم فعالیت مجموعه اتحادیه را معرفتی، تربیتی دانسته و بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه ی تمام برنامه های این تشکل عنوان نمودند و با توجه به فضای دانش آموزی موجود باید تعامل با آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها از اتحادیه استان و شهرستانها پیگیری و برقرار شود.

در پایان جلسه صفدری به انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پروش با اتحادیه اشاره و براساس آن مدارس موظف به همکاری با این مجموعه در فضای فرهنگی می باشند.

از دیگر برنامه های این نشست برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر بود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد